Regniga 27'de okt.

Ah. Vi får göra det bästa av dagen Jonna :) Det är ju vad vi är bäst på. Att fortsätta gå trots att stegen är tunga. <3
Jao, så var det regn igen. Men det är rätt så fint ändå. Man blir ju ibland lite deppig av det fast dem som har en söt och riktigt vattentät regnjacka med matchande söta riktigt vattentäta regnstövlar som går typ till knäna, så borde det vara en riktig fröjd att gå ut :D Där har vi i alla fall något jag borde få tag på, regntillbehör. Väldigt bra såhär dags i landet Sverige.

Jag bodde ju i Turkiet i ungefär 8 år innan jag kom hit. Och i Turkiet så hade min pappa en underbar affär på ett hotell. Jag gick med mina föräldrar till jobbet nästan varje dag. Där fick jag simma i poolen varenda dag, hur länge jag ville. Det var mitt lilla paradis. Trots att jag var så liten så kunde jag hela hotellområdet och alla anställda visste vem jag var. Jag kunde tippa runt och drömma mig bort. Fick även träffa en massa turister från Skandinavien. Haha, det var ju en viss svårighet att kommunicera för då kunde jag bara tala turkiska, men ni vet ungar, på något sätt vet dem båda precis vad dem menar. :P
Iaf, så var jag och kollade på fritidsresors hemsida och hotellet är nästan identisk fortfarande. Skulle så gärna ha velat åka tillbaka. Fast då skulle det kännas annorlunda i och med det skulle vara min semester och inte min vardag. Jag vill tippa runt där igen och tänka på livets små söta detaljer.

Nä, nu måste jag ta och duscha. Vill ju inte stinka när jag ska till födelsedagsbarnet :)

Puss på dig, dig och dig :D
/Dilek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0