Grundskolan

Sitter och tittar på Johan Glans World tour of Skåne :) Jätterolig.
Han säger ett skämt om när man gick i grundskolan och skulle lära sig simma. Detta var hemskt för mig. Jag var jätterädd för vattnet och fick ha en sån här frigolit platta som man fick ha framför sig så att man inte skulle dö. Simma gjorde vi nog 1 gång i veckan, jag hatade det. Där fick jag varje gång simma med denna jävla plattan med en kille som heter Fitim som inte heller kunde simma. Tur att jag inte var själv bara. Alla andra var ju så jävla duktigt och kunde simma utan platta. Man kunde få små pins med typ en groda och så. Som då stod för olika saker men kunde göra i vattnet. Ni vet säkert vilka jag menar ^^,
Jag fick inte en enda, men sista dagen så fick vi bada på äventyrsbadat och då jag av en olyckshändelse hamnade med huvudet under vatten och en lärare ser detta, tror hon hetter Gunilla, och hon säger "nejmen, du kan ju Jonna!"
Klart jag kan. Det var ju bara vattnet, som btw kunde döda mig, som jag var rädd för. Jag ville ju inte dö ung.
Dagen efter detta fick jag ett diplom där det stod något i form med "Jonna Nilsson kan simma under vatten" Självklart stod det mycket mer, men ingen jag minns idag.
Det var allt. Kommer kanske tillbaka när jag kommer på fler historier om min barndom :)

/Jonna

Kommentarer
Postat av: azra

bassängvatten är så hemskt:(

2009-01-05 @ 11:44:18
URL: http://pukic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0